Wytrwałość
Wiele razy upadniesz. Wiele decyzi nie będzie po Twojej myśli. Projekty będą się rozpadać i przedłużać. Najważniejsze w tym wszystkim to nie poddawać się. Z każdej porażki można nauczyć sie wiele dobrego. Każdy sukces można również poprawić.
Odporność
Ważnym elementem jest również twoje zdrowie zarówno fizyczne jak i psychiczne. Nie będziesz mógł efektywnie pracować jeśli będziesz zmęczony, niewyspany czy po dobrej imprezie. Każdy z nas potrzebuje różnej ilości snu żeby dobrze funkcjonować. Zadbaj o swoje dobre samopoczucie.
Dieta, ilość wypitej kawy, wszystko będzie miało znaczny wpływ na Twoje predyspozycje. Jeśli zjesz duży lunch w pracy to kolejne godziny będą dla Ciebie męczarnią i walką ze snem.
Marka osobista
Budowanie własnego wizerunku to ważna część pracy leadera. Na Twój wizerunek ma wpływ wiele rzeczy. To co robisz, jak się zachowujesz, czy jesteś punktualny, czy dotrzymujesz danych obietnic. Nie wielkie znaczenie ma to jak ty siebie postrzegasz. Twój wizerunek to to jak Ciebie postrzegają inni. Odpowiedz sobie na pytanie jakim leaderem chcesz być i pracuj nad sowim wizerunkiem.
Jeśli zaczniesz przerywać wszystkim na spotkaniach to ludzie będą unikać spotkań z Tobą ponieważ takie spotkania są mało produktywne. Jeżeli nie będziesz słuchał i robił wszystko po swojemu to ludzie przestaną z Tobą pracować. Jak będziesz traktował ludzi bez szacunku i jako zasoby to odwrócą się od Ciebie i pójdą w inną stronę.
Aby odnosić sukcesy musisz zadbać o swój wizerunek. Dla leadera jest dobrze jeśli ludzie postrzegają go jako silnego, zdecydowanego człowieka który pomaga i dba o swoich pracowników.
W większych organizacjach ludzie mają ograniczoną widoczność. Wielopoziomowe struktury sprawiają że jesli się nie postaramy nie będziemy widoczni. Pewnie wielokrotnie zastanawialiście sie dlaczego ktoś dostał jakąś pozycję w pracy skoro są osoby które mają lepsze kompetencje? Jeśli wykluczymy kumoterstwo to często przeważa w takich wypadkach to że dana osoba jest bardziej lub mniej znana w organizacji.
Jak zatem zbudować sobie dobrą widoczność?
Jeśli już w twoim ogródku jest poukładane i posprzątane to możesz zacząć. Jeśli nadal masz bałagan to w pierwszej kolejności skup się na tym.
Wychodź poza swoj obszar obowiązków. Pracuj dużo nad projektami które są realizowane na poziomie całej organizacji. Bądź proaktywny i dziel się swoimi pomysłami z innymi. Proponuj usprawnienia minimalizuj procesy. Leaderzy doceniają inicjatywę i proaktywność. Dzięki temu organizacja moze się rozwijać. Im więcej ludzie pomaga i angażuje się w projekty na poziomie całej organizacji tym szybciej jesteśmy w stanie wprowadzać zmiany.
Podejmowanie decyzji
Jeśli jesteś już nastawiony na działanie to bedziesz musiał podejmować decyzje. Nie zawsze będzie to proste. Im większy będzie wpływ decyzji na organizacje czy Twoich ludzi tym trudniej będzie Tobie ją podjąć. Najważniejsze to się nie bać.
Daj sobie czas do namysłu, porozmawiaj z ludźmi którzy zajmują się tematem. Porozmawiaj ze swimi kolegami leaderami co by zrobili w Twojej sytuacji. Zbierz jak najwięcej danych na temat problemu.
Nie próbuj zadowolić wszystkich. W większości wypadków znajdą się osoby dla których Twoja decyzja nie będzie wygodna. Jeśli będziesz za wszelką cenę dążył do zadowolenia innych możesz skonczyć w trudnej sytuacji. Wybierz najlepsze rozwiązanie i podejmij decyzje.

